اعضاء هیئت علمی
کارکنان
دانشجویان
دانش آموختگان
بنیاد حامیان
ارتباط با ما
RSS
فهرست وبگاه های دانشگاه
العربیه
English
دوباره تلاش کنید
!!!b15!!!
!!!b15!!!
درباره دانشگاه
obj_templateuni_block156
معاونت ها
معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي
معاونت پژوهشي و فناوري
معاونت فرهنگي و اجتماعي
معاونت دانشجويي
معاونت اداري و مالي
دانشکده ها و پژوهشکده ها
obj_templateuni_block258
مراکز و نهادها
obj_templateuni_block261
فهرست اعضاء
اعضای هیات علمی
امور بين الملل
مديريت همكاري هاي علمي و بين الملل
پذیرش دانشجویان بین المللی
Admission
چند رسانه ای
اینفوگرافی
فیلم و کلیپ
موشن گرافی
عکس
آموزش مجازی
ورود به سامانه lms
نرم افزارهای آموزش مجازی
پشتیبانی آموزش مجازی
آموزش های آزاد و مجازی
دانشگاه الزهرا
›
وزیر آموزش و پرورش در ششمین همایش بینالمللی روانشناسی مدرسه مطرح کرد: لزوم مدیریت سنجیده دوگانهها و تلفیق هوشمندانه با سلامت در شرایط فعلی/ مدرسه سیستم بهداشت روانی جامعه است
وزیر آموزش و پرورش در ششمین همایش بینالمللی روانشناسی مدرسه مطرح کرد: لزوم مدیریت سنجیده دوگانهها و تلفیق هوشمندانه با سلامت در شرایط فعلی/ مدرسه سیستم بهداشت روانی جامعه است
ارسال شده در تاریخ
1399/11/26
ساعت
01:22
دکتر حاجی میرزایی گفت: با بروز کرونا دوگانههای مختلفی بین سلامت با آموزش، اقتصاد و ... در کشور شکل گرفت که مدیریت سنجیده این دوگانهها و ایجاد یک تلفیق هوشمندانه بین آنها با سلامت، اکنون یک مأموریت بسیار جدی در کشور است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، دکتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ششمین همایش بینالمللی روانشناسی مدرسه که امروز (شنبه 15 بهمنماه) به میزبانی دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، گفت: اگر مدرسه را در کنار خانواده، اصلیترین کانون تربیت کودکان بدانیم و تغییرات وسیع و عمیق را در مدرسه رقم بزنیم، برای تمامی حوزهها و امور راهگشا خواهند بود.
وی با بیان اینکه روانشناسی بخش تفیک ناپذیر تعلیم و تربیت است، افزود: همه آنچه در تعلیم و تربیت شکل میگیرد، نمیتواند جدا از روانشناسی شکل گیرد لذا ما از یک پیوند عمیق و اساسی بین اهداف تعلیم و تربیت با روانشناسی صحبت میکنیم.
دکتر حاجی میرزایی با اشاره به پویایی فضای آموزشی و مخاطبان در مدارس ادامه داد: این نکته را نباید فراموش کنیم که ما هم در محیطی که کار میکنیم پویایی وجود دارد هم مخاطبین پویایی داریم. تحقق اهداف تعلیم و تربیت در یک محیط پویا ما را به سمت عمیق تر شدن در درک شرایط سوق میدهد؛ هرچه این درک عمیق تر و دقیق تر باشد، مسائل و معضلات در کشور به تبع آن کمتر و تحقق اهداف سریعتر خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه یک سیستم بهداشت روانی جامعه است و بیشترین اختلالات روانی در این سن رخ میدهد، اظهار داشت: امروزه در نهاد تعلیم تربیت، طرحهای بسیاری برای صیانت از دانش آموزان ارائه میشود که طرح مراقبت از دانش آموزان یکی از آنها است البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در مسیر تغییرات، تنها دانش آموز نیست که تغییر میکند بلکه روشها، نوع ارتباط و معلمان نیز در این مسیر قرار دارند.
دکتر حاجی میرزایی با اشاره به واجهه غیر منتظره جهان با کرونا گفت: این ویروس در جهان یک پدیده جهانی و غیرمنتظره بود که همه ابعاد زندگی و بطور خاص نظام آموشی را تحت تاثیر قرار داد. ما در مواجهه با پدیده کرونا یکسری اثرات آشکار داریم و یکسری تبعات خاموش و پنهان که نگرش به این پدیده نیز در دوسطح است. یک سطح سطحی است که این موضوع را امری گذرا میبیند که براساس آن باید منتظر باشیم تا کرونا تمام شود و شرایط به حالت عادی بازگردد. نگاه دوم این است که کرونا را یک فرصت ویژه برای افزایش تاب آوری و فرصت انتخاب، کسب تجربیات نو در نظر میگیرد اما باید توجه کنیم که این فرصت گذرا است اما در کنار همه مصائب شرایطی را ایجاد کرده که ما میتوانیم ساختارهای سنتی را بشکنیم و به سمت نوآوری حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعادل جدیدی در حال شکلگیری است، مطرح کرد: با بروز کرونا دوگانه های مختلفی بین سلامت با آموزش، اقتصاد و ... در کشور شکل گرفت که مدیریت سنجیده این دوگانهها و ایجاد یک تلفیق هوشمندانه بین آنها با سلامت، اکنون یک مأموریت بسیار جدی در کشور است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: طی یکسال اخیر و پیدایش ویروس کرونا، نظام آموزشی ما یک تکان بسیار محکم خورده است. امروز ما آموزش در بحران را مدیریت میکنیم و در غیاب آموزش حضوری به آموزش مجازی روی آوردهایم اما هیچ چیز جایگزین آموزش حضوری نیست. ما امروز نیازمند دانش روانشناسی برای حل مسائل کنونی و مدیریت حدود 1 میلیون معلم و بیش از 15 میلیون دانش آموز و شبکه گسترده آموزش و پرورش هستیم که تمیدواریم با یک نگاه علمی و بررسی دقیق، بتوان نواقص موجود را بر طرف کنیم و سبب بهبود مشکلات فعلی در این حوزه شویم.
ارسال کننده:
تعداد بازدید:
328
تصاویر مرتبط:
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
کد امنیت
تاریخچه
رشته های تحصیلی
نقشه فضای داخلی دانشگاه
ریاست دانشگاه
افتخارات
نقشه وب سایت
روسای پیشین
شهدای دانشگاه
تور مجازی
هیات امناء
خبرنامه دانشگاه
مجموعه تصاویر
نمودار سازمانی
سرود دانشگاه
انتقادات و پیشنهادات
گزیده فعالیت ها
شماره های تماس
فیلم دانشگاه
برنامه راهبردی و عملیاتی
سالنامه آماری1398
پرسش های متداول
چشم انداز و ماموریت
انتصابات
الزهرا در رسانه های خبری
سند اخلاقی دانشگاه
بروشور معرفی دانشگاه
امکانات دانشگاه و جاذبه های اطراف
آدرس :
تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
تلفن :
982188044040+
کدپستی :
1993893973
نمابر :
982188035187+
ارسال نظرات و پیشنهادات :
pr@alzahra.ac.ir
دانشکده ادبیات
دانشکده الهیات
دانشکده علوم ورزشی
دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
دانشکده علوم ریاضی
دانشکده علوم زیستی
دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده فیزیک و شیمی
دانشکده هنر
شعبه ارومیه
پژوهشکده زنان
پژوهشکده مطالعات اقتصادی
دفتر ریاست و روابط عمومی
مدیریت برنامه،بودجه،تحول سازمانی
مدیریت امور حقوقی،قراردادها و رسیدگی به شکایات
مدیریت همکاری های علمی و بین المللی
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
مرکز ارزیابی و پایش عملکرد
مجتمع فناوری دانشگاه الزهرا
مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
توسعه اشتغال و مهارت آموزی
بنیاد حامیان
مرکز پوشکین
شورای صنفی کارکنان
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
مدیریت امور اداری و پشتیبانی
دبیرخانه هیات اجرایی جذب
ستاد شاهد و ایثارگر
صندوق رفاه اعضای هیات علمی
انجمن دانش آموختگان
بسیج اساتید
بسیج کارکنان
مدیریت سبز
دختران ایران زمین
کلینیک مشاوره و روانشناسی
حوزه علوم اسلامی
دبیرخانه مجمع گفتگوهای فرهنگی زنان ایران و جهان عرب
موزه و آرشیو
مرکز پیشرفت و پایداری اسلامی